- Morphys.blog o5 online...staňte sa fanúšikom blogu na FB
- Páči sa vám nový design - vyjadrite svoj názor

Murphologia 5 - zákony školstva

15. srpna 2008 v 14:58 | M♂rphy alias MorpheuS → admin |  ♦vyroky
Zákony kantorské

Mentorova definice:
Učitel je v podstatě člověk jako každý jiný, na rozdíl od normálních lidé se ale domnívá, e byl předurčen k tomu, aby své znalosti a vědomosti přenášel na mladší generaci.

Poznámka doc. Enigmy:
Těžko říct, jak dospěl k závěru, že zrovna jeho znalosti a vědomosti za to stojí.

Mirageova vysvětlivka:
Pravděpodobně se jedná o jistou formu sugesce.

Preachovo upřesnění:
V dřívějších dobách se tomu také říkalo "vnuknutí"


Fibberův deziluzorní zákon:
Podstatou vnuknutí je, že se vám v hlavě z ničeho nic objeví cizí hlas, který vám o vašich reálných schopnostech nakukává pěkné nesmysly.

Maladyův dodatek:
Lékařská věda tento stav označuje jako paranoiu nebo schizofrenii, což jsou duševní choroby.

Zákon prof. Sounda:
Učitel se o sobě ovšem nedomnívá, že je duševně chorý.

Choosenův dodatek:
Rozhodně ne v okamžiku, kdy uvažuje o výběru svého budoucího povolání.

Doubtův zákon:
Po několika letech praxe už většina učitelů o svém duševním zdraví pochybuje.

Skepsův dodatek:
Zvláště učitelé na prvním stupni základní školy.

Rosebudovo konstatování:
Středoškolští a vysokoškolští učitelé jaksi předpokládají, že jejich práce nebude žádnou procházkou růžovým sadem.

Piddleův zákon:
Učitelé na prvním stupni základních škol se zcela mylně domnívají, že jejich žáci budou takový malí, bezelstní andílci, jejichž nejhorším možným proviněním bude to, že se počůrají během prvouky.

Feralův povzdech:
Skutečnost je zcela jiná a především krutá.

Fiendova definice:
Žáci prvního stupně základních škol jsou tlupou nevychovaných, rozmazlených parchantů, kteří zcela záměrně čůrají během všech vyučovacích předmětů, neustále hlučí, perou se, demolují zařízení učebny a s učitelem hovoří výhradně sprostě.

Cartmanova poznámka:
Dnešní děti takové zkrátka jsou.

Do_gooderovo varování:
Domníváte-li se, že máte děti rád, nikdy neuvažujte o učitelském povolání.

Silentova úměra:
Stane-li se člověk milující děti učitelem, po krátkém čase začne bezmezně milovat milé, němé tváře zvířat.

Maliceův dodatek:
Děti samozřejmě mít rád přestane.

Upřesnění dr. Harteda:
Někdy je dokonce začne nenávidět.

Muteův paradox:
Vzhledem k tomu, že milé, němé tváře zvířat žádné učitele nepotřebují, ocitá se kantor ve zcela bezvýchodné situaci.

Tightův dodatek:
Zvláště pokud neumí nic jiného než učit.

Ponderousova vysvětlivka:
Ve skutečnosti málokterý učitel skutečně umí učit, ale domnívají se to o sobě všichni.

Teachův zákon:
Učitel, který učit umí, dokáže v žácích vzbudit alespoň krátkodobý zájem o probíranou látku.

Sakrární zákon doc. Gotta:
Dlouhodobý zájem o probíranou látku nedokáže v žácích probudit ani Pánbůh.

De Villův dodatek:
O jeho oponentovi platí totéž.

Paralela prof. Palina:
Učitel, který si klade za cíl vzbudit v žácích hluboký a trvalý zájem o probíranou látku má zhruba stejnou šanci na úspěch jako pygmejský náčelník, toužící se dostat do NBA.

Homerův dodatek:
Tolik zbytečné energie by ze sebe dobrovolně nevydával ani Sisyfos.

Hassleův zákon:
Žáci nevidí v učitelích hodné strýčky nebo tetičky, kteří se jim snaží předat nějaké to moudro, ale opruzující dementy, kteří je okrádají o čas.

Sweepingův zákon:
Nejradikálnější žáci řeší tento problém tak, že jsou místo do školy za školu.

Asternova vysvětlivka:
Toto slovní spojení neznamená, že by se záškoláci skutečně fyzicky vyskytovali za školní budovou.

Apprehendovo upřesnění:
I ten nejméně bystrý záškolák totiž ví, že za školní budovou by mohl být lehce odchycen školníkem.

Caretakerova poznámka:
Školník je člověk, který je se školní budovou tak pevně spjat, že mu školský úřad nechává vytetovat do zátylku inventární číslo.

Smiteův zákon:
Účinně potrestat odhaleného záškoláka prakticky nelze.

Takeoverova logická smyčka:
Nechá-li ho učitel po škole, trestá vlastně sám sebe, protože nemůže odejít po vyučování domů a musí dohlížet na provinilce.

Escapeův poznatek:
Provinilec bez stálého dozoru pochopitelně uteče.

Abscondův zákon:
Učitel, který nechce dožít své dny jako roztřesený uzlíček nervů, odkázaný trvale na služby zdravotnického personálu, by měl ze školy také utéci.

Upřesnění prof. Elopa:
Především by se do ní už neměl nikdy vracet.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama